شعر پدیده ای بی بدیل در ادبیات بشر است که شنیدن آن گوش هر شخصی را نوازش می کند؛ به نحوی که همه ی افراد جامعه از بی سواد ترین افراد گرفته تا کسانی که دارای تحصیلات عالیه هستند، عاشق شعر و شعر خوانی می باشند‌. از هر کسی در مورد شعر بپرسید بی شک اشاراتی به اشعار شاعرانی چون حافظ، سعدی، مولانا، پروین اعتصامی، شهریار، عطار، مایاکوفسکی و ... می کند و حتی ممکن است ابیاتی از آثا این اشخاص را از بر بخوانند. این اشعار به قدری ثقیل و پر محتوا هستند که حتی امروزه با وجود تغییرات شایان سبک زندگی همچنان معنا دار بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال نباید از شاعران و شعر های جدید امروزی غافل شد و آن ها را نادیده گرفت، چرا که اگر کمی کنکاش و جستجو کنید با اشعار جدیدی مواجه می شوید که از زیبا ترین سبک ها برخوردارند و دارای مضمون های جذابی هستند. خواندن شعر های امروزی همواره از جمله توصیه هایی است که لازم است به آن توجه کنید، لذا شاعران عصر حاضر بر اساس دغدغه های جامعه ی امروز به شعر گفتن می پردازند. از این رو خواننده را به مراتب بهتر و بیشتر با خود درگیر می کنند. به عبارتی دیگر خواندن شعر های امروزی همدردی و درک متقابلِ به نسبت مطلوب تری به خواننده ها القا می کنند. پس لازم است در کنار خواندن اشعار به جا مانده از دیروز خواندن شعر های شاعران امروزی را هم جزء برنامه های مطالعاتی خود قرار دهید.

خواندن شعر خوب

 

پر واضح است هر کسی که می خواهد شروع به شعر خوانی کند و پا به این عرصه ی لذت بخش بگذارد، به دنبال یافتن شعر های خوب است. اگر در زمینه شعر و شعر خوانی تبحر دارید پس تشخیص کتاب شعر خوب برای تان راحت است.

کسانی هم که شعر شناس متبحری نیستند تنها کافیست چند سطری از کتاب شعر مورد نظر خود را مطالعه کنند تا خوب و یا بد بودن آن را تشخیص دهند؛ چرا که مهم ترین مشخصه ی انواع کتاب های شعر از غزل و قصیده گرفته تا شعر نو، قطعه، مسمط، رباعی، مثنوی، عروضی و ...، جذاب بودن ابتدای آن هاست. گفتنیست وقتی شعری را خواندید که برای خواندن ادامه ی آن ترغیب شدید، بدون شک کتاب شعر خوبی انتخاب کرده اید.

در وب سایت کتابچین انواع و اقسام کتب شعر، آثاری از شاعران ایرانی و خارجیِ جدید و قدیم وجود دارد که در دسترس همه ی متقاضیان هستند.