حیوانات خانگی در زندگی امروزی تقریبا جای خود را باز کرده‌اند و تقریبا به عنوان یکی از اعضای خانواده شناخته میشن! اما گاهی این موجودات بازیگوش دردسر ساز می‌شن. از انداختن گل و گلدون گرفته تا بهم ریختن وسایل از کوچکترین دردسرهایی هست که یک سگ یا گربه میتونه برای شما داشته باشه.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که حیوانات خانگی دارن ادرار و مدفوع اون‌هاست. خیلی اوقات تربیت این حیوونا برای اینکه یاد بگیرن که محل دسشویی کجاست کار مشکلی نیست. اما گاهی پیش میاد حتی سگی که تربیت فراموش میکنه وظیفش چیه.

اگر مطلب قبل منو مطالعه کرده باشید، خوب می‌دونید که اهمیت نظافت در زندگی امروزی چقدر بالا و ضروریه. همچنین بهتون پیشنهاد می‌دهم در صورتی که با مشکل موکت شویی روبرو هستید حتما مطلب من در مورد موکت شویی با استخراج آب داغ رو مطالعه کنید.

بریم سر اصل مطلب، ادرار سگ یا گربه خیلی می‌تونه روی ایجاد بوی نا مطبوع در محیط خونه تاثیر بزاره برای همین هست که حتما باید سریع به اون رسیدگی کرد. وقتی که شما با ادرار حیوان خانگی روبرو می‌شید چندین راه حل دارید:

راه حل اول: تمیز کردن با استفاده از سرکه و جوش شیرین

آب و سرکه رو با هم مخلوط کنید و توی یک بطری اسپری بریزید. مخلوط رو روی محل مورد نظر اسپری کنید. برای مدت چند دقیقه صبر کنید. سرکه سفید بوی بد رو از بین میبره. حالا آب محل رو باید خشک کنید. اینکارو با استفاده از یک اسفنج خشک انجام بدید. تا میتونید آب رو از فرش خارج کنید. در نهایت روی محل جوش شیرین بریزید. برای حدود چند ساعت بزارید جوش شیرین روی محل رو کاملا پوشونده باشه. بعد با جارو برقی محل رو جارو کشی کنید.

منبع: رفع لکه جوهر

راه حل دوم: استفاده از آب اکسیژنه

آب اکسیژنه رو روی محل ادرار بریزید و برای مدت چند دقیقه صبر کنید. به نظر آقای تمیز 15 دقیقه زمان خوبی هست. از مقدار خیلی زیاد آب اکسیژنه استفاده نکنید. فقط تا حدی که کل لکه ادرار رو بپوشونه. محل ادرار رو با استفاده از یک پارچه تمیز خشک کنید. حالا می‌تونید از خوشبو کننده‌های مورد علاقه خود برای خوشبو کردن محل استفاده کنید.

راه حل سوم: استفاده از هیدروژن پروکساید

دو قاشق از هیدروژن پروکساید رو با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و کمی آب توش بریزد تا حالت خمیری پیدا کنه. در این مخلوط می‌تونید از مقداری مایع ظرفشویی برای نتیجه بهتر استفاده کنید. این مخلوط از خودش حباب میزنه! پس نگران نشید منفجر نمیشه! این خمیر روی محل لکه بمالید و کمی فشار بدید که به داخل نفوذ کنه. بزارید خمیر باری 20 دقیقه در محل بمونه.

حالا با استفاده از پارچه خیس خمیر رو از محل تمیز کنید. سعی کنید تمام خمیر رو تمیز کنید. اما تمیز کردن کامل اون ممکن نیست. پس اجازه بدید که خمیر کامل خشک بشه و بعد اون رو با جارو برقی جارو کنید.

خب این بود نحوه برطرف کردن بوی بد ادرار حیوانات خانگی امیدوارم که استفاده کرده باشید.