از رطوبت گرفته تا وجود حیوان خانگی و ریختن غذا همگی از جمله مواردی هستند که پس از مدتی منجر به ایجاد بوی بد فرش می شوند. شاید اولین راه‌حل برای از بین بردن این بوی نامطبوع، قالیشویی باشد؛ اما اگر فرصت انجام این کار وجود نداشته باشد، باید با استفاده از روش هایی مناسب، این بوی بد را از میان برد. 

ممکن است بارها اتفاق افتاده باشد که فرش های منزمان بوی بدی گرفته باشند. به هر حال، هنگامی که از بوی بد فرش ها صحبت می کنیم ناخوداگاه ذهنمان به سمت کثیف بودن آنها می رود. اما وجود بوی بد همیشه به معنی کثیف بودن فرش ها نیست. بطور مثال در صورتی که سیستم لوله کشی خانه دچار مشکلی شود و لوله های آب نشت کنند، رطوبت موجود در کف، می تواند به تار و پود فرش نفوذ کرده و پس از مدتی منجر به ایجاد بوی بدی در آن شود. پس باید چاره ای اندیشیده شود اما قبل از هر کاری باید منشاء بو را از بین برد. بنابراین با توجه به مثال ذکر شده در این بخش، باید در ابتدا سیستم لوله کشی خانه تعمیر شود.

روشی که معمولاً برای از بین بردن بوی بد فرش ها پیشنهاد می‌شود، استفاده از بوراکس است. این نمک قلیایی کاربرد فراوانی در روش‌های تمیز کردن خانه، دارد. برای شروع، ابتدا بوراکس را روی فرش بپاشید و پس از 30 دقیقه با کمک جارو برقی، فرش را تمیز کنید. این ماده به تنهایی می‌تواند باعث از بین بردن بوی بد فرش ها شود. جهت خوشبو کردن فرش می توانید همراه با بوراکس از مقداری گل خشک شده اسطوخودوس نیز استفاده کنید.

یک روش دیگر که برای از بین بردن بوی بد فرش ها استفاده می شود استفاده از روغن ضروری است. ین روغن به شدت فرار است و پس از پاشیدن روی فرش هیچ لکه ای بر جا نمی گذارد. برای انجام این روش، نصف پیمانه جوش شیرین و ۱۵ تا ۲۰ قطره از این روغن را ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی فرش بپاشید و با توجه به میزان و شدت بو، کمی صبر کنید. پیشنهاد می شود 24 ساعت برای این کار صبر کنید تا بوی فرش بطور کامل از بین برود، سپس با جارو برقی فرش را تمیز کنید.

قالیشویی در تهران

در این پست که توسط قالیشویی شادسر در تهران ارائه شد، چند راهکار برای از بین بردن بوی بد فرش ارائه نمودیم. در بعضی از مواقع با انجام چنین راهکارهایی، از بین بردن بوی بد فرش امکان پذیر نمی باشد و تنها راهکار شستشوی فرش است. برای جلوگیری از صرف هزینه های بیشتر، بهتر است قبل از انجام این روش ها با کارشناسان شرکت قالیشویی ... گفتگو کنید تا با توجه به شرایط فرش، از روش مناسب برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده کنید. برای این کار شما می توانید، 24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته با ما تماس حاصل فرمایید.