بلوار نلسون ماندلا (فارس: بلوار نلسون ماندلا) (نام قدیم: خیابان اردن و بلوار آفریقا) هنوز شناخته شده به عنوان اردن یک منطقه ثروتمند و طبقه بالا در شمال تهران است که در آن بسیاری از مردم، منطقه اردن را بسیار شبیه به منطقه کنزینگتون در لندن، انگلستان، این منطقه یک منطقه مسکونی و تجاری است و از خانه ها و بنگاه های بسیاری از سیاستمداران، دیپلمات ها، مهاجران و هنرمندان پر شده است. قبل از انقلاب ایران در سال 1979 آن را خیابان اردن نامگذاری کرد، نام آن را به عنوان مبلغ رسمی آمریکایی ساموئل م اردن نامگذاری کرد و از محبوبترین خیابان تهران، ایران بود. نلسون ماندلا بلوار معروف ترین خیابان تهران پس از خیابان ولیعصر است که طولانی ترین خیابان در خاورمیانه است و محور جنوب-شمال آن قرار دارد. همچنین مشهور است که یکی از جادوگرترین خیابانهای تهران است و حتی در 2:00 صبح در طول تابستان، ترافیک منظم را تجربه می کند.

گرچه شهرت آن به عنوان محلهی معتبرترین منطقه مسکونی، در حال حاضر در بعضی از مناطق شمال و غرب مانند زعفرانیه، الهیه، فرشته، سودآت آباد و نیاوران وجود دارد، اما همچنان در املاک و مستغلات بسیار گران قیمت و زمین بازی ضروری برای ثروتمندان است بسیاری از مراکز خرید بوتیک، کافه ها و رستوران های شیک، غواصان عجیب و غریب، گالری های هنری، سالن های زیبایی، مدارس زبان و غیره، جایگاه نهایی برای دیدار و دیدن برای تهرانی های مدرن که مایل به نشان دادن اموال خود هستند.

پسران و دختران رؤیایی که از ساعتهای شبانه به ویژه در روزهای جمعه بعد از ظهر در خیابان ها در اتومبیل حرکت می کردند، بخش مهمی از تصویر اردن بود و فرهنگ وحشتناک ماشین که در دهه های 1990 و اوایل دهه 2000 به یک برنامه رسمی تبدیل شده بود. اما این رویکرد برای چنین برخورد هایی در حال حاضر به بلوار اندرزگو در فرمانیه تغییر کرده است.

این ناحیه، همراه با خیابان ولیعصر، همسایگی آن از شدت ترافیک شدید به دلیل تجدید سریع و فقدان دسترسی مستقیم به بزرگراه ها رنج می برد.

این خانه همچنین برای ایتالیا، لهستانی، بلغاری، یونانی، ونزوئلایی، سریلانکا، مکزیکی، اروگوئه، کنیا، برونئی، قطری، کویت، عمانی و برخی دیگر از سفارت های عرب و همچنین خانه های زیادی از سفیران کشور و همچنین بسیاری از وزارتخانه ها در آنجا مستقر هستند.

برای دریافت خدمات قالیشویی در جردن می توانید از قالیشویی شادسر کمک بگیرید.