تشویق مشتری های خاص به تغییر نحوه گفتن داستان رنج می تواند مهمترین قدم آنها در تلاش برای بهبود سلامتی باشد.آموزش ماساژ.
14 سال است که متخصص طب سوزنی هستم و به من بینشی می دهد که فراتر از آموزش طب سوزنی من است. این بینش نتیجه انجام هزاران امتحان ورودی اولیه است ، زمانی که بیماران چراغ سبز برای به اشتراک گذاشتن داستان خود دریافت می کنند. راهنمایی مشتریان برای ویرایش داستانهای خود می تواند ابزاری قدرتمند برای فعال کردن روند بهبودی باشد.
شناخت الگوهای یک عنصر اصلی برای ایجاد یک تشخیص افتراقی است - برجسته محوری که درمان در طب سنتی چینی (TCM) موثر یا بی فایده خواهد کرد. برای بسیاری از متخصصان ، از جمله خودم ، این مهارت تشخیص الگوی فراتر از مطالب کتاب درسی و سخنرانی های متخصص است. با گذشت زمان ، آشکار می شود که داستانهایی که مردم تلاوت می کنند با سلامت آنها متناسب است. متأسفانه ، شناسایی این الگوی - و پیشنهاد تغییر آن - از مطالب آموزشی اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی حذف شده است.
انجام مصرف اولیه بیشتر از واقعیت های پزشکی نشان می دهد. همچنین به مردم این امکان را می دهد که داستان های واقعی خود را بگویند. برای پزشک بسیار مهم است که بیش از سخنان داستان ، بلکه به نگرش مشتری در هنگام گفتن "داستان" خود توجه کند. وقتی مشتری از نگرانی های سلامتی خود با یک بار عاطفی منفی صحبت می کند ، خواه از آن استفاده شود. نقطه نظر یک قربانی یا احساس شکست یا ناامیدی ، کار شفابخشی باید جنبه دیگری داشته باشد تا مؤثر باشد.
ماساژدرمانی و پزشکان TCM هر دو داروهای کل نگر را تمرین می کنند - رویکردی به بدن انسان که به طور کلی به فرد نگاه می کند ، از جمله ابعاد جسمی ، معنوی و عاطفی. در امتداد این طرز تفکر ، این حس وجود دارد که یک الگوی منفی که در ذهن کسی جا افتاده باشد ، پیامد منفی بر بدن جسمی او خواهد گذاشت.آموزش طب سنتی.
مثال ها
در تمرین خصوصی من ، دو نمونه از داستانهای مشتری که از سلامتی جسمی آنها محروم شده است ، در زیر آورده شده است. نام مشتری برای محافظت از حریم خصوصی آنها تغییر یافته است:
باربارا - در حین مصرف اولیه ما ، باربارا داستان خود را از یک تصادف وحشتناک رانندگی بازگو کرد که او را از ترس از رانندگی و با یک عقب شکسته ترساند. از نظر جسمی ، او خسته بود و درد شدید گردن رحم و کمر داشت. داروهای درد ، جراحی ستون فقرات ، سالها فیزیوتراپی و درمانهای کایروپراکتیک برای کاهش درد وی کمترین کار را نکردند.
آدم - در طی مصرف اولیه ما ، سطح بالای استرس (و فشار خون بالا) خود را نتیجه یک تصادف در محل کار توصیف کرد که تقصیر وی نبود. این حادثه منجر به اخراج وی شد - و این امر باعث شد که نتواند از نظر مالی برای خانواده خود تأمین کند. با مواجهه با سلب حق اقامه دعوی و طلاق ، اضطراب آدم مانع از خوابیدن او در شب شد.
داستان های باربارا و آدم به نوعی آزار دهنده قلب است. با این حال ، هر دو آنها ناتوانی نشان می دهند. هر کس با گفتگوی ظریف با باربارا و آدم بحث می کرد که درک آنها از خود در داستان چگونه مشکل خود را تحریک می کند ، هر شخص قادر به ویرایش داستان خود به نفع آنها بود.آموزش پوست و زیبائی skin care.
روانشناسی روایت
شاید داستان ها به عنوان یک نیاز اساسی برای بقا به نظر نرسند ، اما مغز ما به طور طبیعی داستان ها را به عنوان روشی برای ساختن ساختار و معنی به زندگی ما بازگو می کند. روانشناسی روایت نوعی مطالعه در حال ظهور است که به بررسی چگونگی شکل دادن داستان ها به زندگی و شخصیت های ما می پردازد. مطابق روانشناسی روایی ، داستانهایی که به خودمان می گوییم نقش بزرگی در ما چه کسی بازی می کند:
روانشناسی به ما می گوید که درک ما عموماً خیلی عینی نیست.
آنچه را که می خواهیم ببینیم می بینیم و برداشت های ما غالباً توسط افکار و احساسات رنگ می شوند.
وقتی صحبت از داستان زندگی می شود ، حالات احساسی و شرایط فعلی زندگی ما تأثیر زیادی در چگونگی درک گذشته و تصور آینده می گذارد.
ویرایش یک داستان مشتری: چشم انداز تازه
ویرایش داستان شخصی خود به معنای کمرنگ کردن بخشی از تجربه انسان نیست ، بلکه ارائه یک دیدگاه متفاوت است. این چشم انداز تازه قدرت تغییر بخش عاطفی یک داستان را دارد. با باز کردن چشم مشتری من به چگونگی ممنوع بودن داستانهای احساسی آنها را از پیشرفت ، هر یک از این مشتری ها توانستند داستان خود را اندکی تغییر دهند.
باربارا - به جای توجه به اوضاع چشمگیر تصادف رانندگی خود ، باربارا متن داستان خود را به توضیحی واقعی تغییر داد - سپس بلافاصله با تشکر از آن پیروی کرد که او خوب ظاهر شد. علاوه بر این ، باربارا دیگر از پشت خود به عنوان شکسته یاد نمی کند ، اما به یک آسیب قدیمی که توانبخشی شده است اشاره می کند. جالب اینکه سطح انرژی او به حالت عادی بر

گشته است ، هنگام رانندگی احساس اطمینان می کند و کمردرد اکنون به حداقل رسیده است. اگرچه درمان های طب سوزنی درد درد رحم و کمر او را به میزان قابل توجهی کاهش می داد ، اما پیشرفت باربارا تنها با شجاعت وی برای تغییر داستان ممکن بود.
آدم - برای تغییر احساس بهتری نسبت به وضعیت خود ، آدم متن این داستان را تغییر داد و این را تشکر کرد که شرایطی که به کار قدیمی خود پایان می داد ، به او اجازه داد تا با نوع کارهایی که واقعاً می خواست انجام شود ، ارتباط برقرار کند. به جای اینکه خود را به عنوان یک قربانی در حرفه خود ، با مالکیت خانه و در روابط خود درک کند ، آدم داستان خود را ویرایش کرد تا از زندگی بسیار مورد نیاز هیجان زده شود. اکنون آدم کار شغلی ایده آل خود را دنبال می کند که نیازی به نیروی جسمی ندارد و با سهولت بیشتر با سلب حق اقامه دعوی و طلاق سرو کار دارد. علاوه بر بهتر خوابیدن و آرامش بیشتر ، آدم در انتظار فرصتهای جدیدی است که در انتظار او هستند.
بعضی اوقات ، تمرین داروهای کل نگر به معنای پرداختن به احساسات مشتری است تا بدن جسمی آنها بتواند از آن سود ببرد. اگرچه بدنسازان لزوماً در روانشناسی بالینی آموزش دیده نیستند ، اما آشنایی با تأثیر یک داستان داستانی بر سلامتی بسیار مفید است.
پیشنهاد اینکه مشتریان شما داستانهای خود را ویرایش کنند باید با تدبیر و احترام انجام شود. اطمینان از اینکه مشتری احساس شنیده و تأیید می کند بسیار مهم است ، زیرا بی توجهی به این جنبه احساس خواهد شد که انگار رنج آنها کاهش می یابد. با این حال ، اگر می توانید مشتری را به سمت ویرایش داستان خود به سمت دیدگاهی کمتر از احساسات منتقل کنید ، با یک اشاره به مثبت ، می تواند شفابخش کامل باشد.